torsdag den 1. november 2012

Hvorfor, hvorfor dit og hvorfor dat!?

01/11-2012

Inspiration fra de 29 spørgsmål:

Hvem er målgruppen? Vores produkt er skabt med henblik på at passe til vuggestue børn, altså alderen 9 mdr. - 3 år. 
Produktet vil dog være med fokus rettet mod de store vuggestue børn ( ca. 1 1/2 -3 år)

 
Hvad er budskabet? Vi vil gerne have børnene til at bevæge sig mere i hverdagen, så de som en del af legen kan udvikle sig motorisk.

Hvad er mediet? En motorisk kuffert, med sokke dukke som maskot. Kufferten skal indeholde motoriske øvelser/lege.

Hvilken effekt skal produktet have hos målgruppen?  Sjov motorisk udvikling til børn i vuggestue alderen

Hvad er formålet med effekten hos målgruppen? At styrke motoriske evner hos børnene, på en sjov, underholdende og lærerig måde.

Hvem er afsender? Pædagoger/medhjælper i vuggestuen.

Indgår produktet i en strategi eller i politik? Vi vil finde nogle øvelser som appellerer til målgruppen. Planen er at kufferten skal være en del af samlingen i vuggestuen, og bruges i samme grad som en sangkuffert. 
Politisk set er der meget fokus på at børn skal lære hele tiden, og da vi er af den mening at børn lærer via leg, vil vi bruge legen som rum for motorisk læring som en del af samlingen.      

Hvilken effekt skal produktet have hos afsender? Produktet skal være en hjælp til pædagogerne så de kan få lavet nogle flere motoriske øvelser med børnene, uden at det kræver mere tid i hverdagen. 

Hvad er formålet med effekten hos afsender? Det skal være sjovt at lære for både voksne og børn. Formålet er derfor at  det ikke tager tid i hverdagen, men stadig styrker relationen mellem pædagogen og børnene.

Er produktet lavet før? Vi har fået inspiration fra sangkuffert, så på den måde findes lignende produkt. Dog har vi aldrig før hørt om en motorik kuffert, og tror derfor ikke lige den model findes før nu.

Hvor, Hvornår og hvordan skal målgruppen opleve produktet?  Produktet skal bruges til morgensamlingen i vuggestuen. Måden det skal udføres på: Sokke-dukken præsenterer kufferten og børnene vælger hver en ting der symbolisere en motorisk øvelse, som derefter udføres. 

Hvordan skal produktet distribueres? Pædagogerne vælger et par børn der får lov til at vælge en ting i kufferten på tur. 

Hvilke færdigheder skal producenten have? Det er en fordel at have aktive linjefag indenfor leg og bevægelse, desuden er det vigtigt med en pædagogisk og opfindsom tilgang til produktet.

Hvilken viden skal producenten have? Producenten skal have viden om didaktik, så man ved hvordan man kan udvikle og stimulere barnet til at lære motorisk.
  
Hvilket apparatur skal der tages med? En sok, en kuffert og indhold til kufferten.

Hvad må produktet koste? 250 kr.

Hvad skal produktet hedde? Under udarbejdelse... 

Hvordan er tidsplanen? I dag køber vi ind til produktet og snart kan i finde billeder af vores smukke skabning her på bloggen.

Hvordan skal produktet afprøves? Onsdag næste uge besøger vi en vuggestue i Hillerød for at afprøve vores produkt og fortælle om vores succes her på bloggen.

Hvordan laver man nemmest produktet? Vi køber, maler, syr og bruger vores fantasi. 



 



 

 
 

1 kommentar:

  1. Jeg vil anbefale at I laver en beskrivelse af de enkelte aktiviteter ( er det 6 aktiviteter I har ialt) og i den forbindelse siger noget om hvad formålet med de enkelte aktiviteter er. PÅ hvilken måde styrker de motorikken hos børnene?
    Herunder hvad pædagogens rolle er.

    SvarSlet